Mindfulness és cosa tamabé per a nens

Mindfulness ensenya als nens a constatar, mitjançant l’observació, que la seva ment mai està buida o quieta, i que en ella hi passen un flux infinit de representacions mentals; com una cascada que no deixa de fluir i que no hem d’aturar.

Quan un infant practica Mindfulness, aprèn a responsabilitzar-se de la gestió de la seva ment, i a conviure-hi de manera afable i amigable, sense intentar canviar la realitat dels continguts mentals ni reaccionar a ells automàticament sense consciència.
Els nens i adolescents, en desenvolupar la seva capacitat de veure i acceptar la transitorietat dels seus processos mentals, celebren l’esdevenir de tots els fenòmens, la seva frescor i novetat, la complexitat i el seu misteri, vivint des de l’experiència directa, no només conceptual.

Per què hauria de practicar Mindfulness en família?

Ser mares i pares conscients vol dir estar presents i atents amb els nostres fills i filles, moment a moment. Educar a casa de manera conscient implica un treball intern que parteix de la pròpia experiència. Mindfulness (o l’atenció plena) ens permet veure amb més claredat com són els nostres fills en realitat, mirar dins i fora i valorar diferents opcions per actuar a partir d’una comprensió més profunda.

Qui ho pot practicar?

Els destinataris del mindfulness per a famílies són mares i pares amb fills petits i / o adolescents.

Els nens poden meditar mindfulness?

A Califòrnia hi ha un programa anomenat Mindful Schools. Dos cops per setmana, estudiants i professors practiquen la consciència plena o mindfulness. Hi ha centenars d’estudis que avalen l’efecte totalment positiu de la meditació en els nens.

Quina metodologia utilitzem?

Fem servir les tècniques de dinàmiques grupals, recursos de psicologia infantil… També es fan dinàmiques en parella, per equips… comptant amb la cooperació, suport i participació de les mares i pares. Principalment, s’utilitzen dinàmiques corporals. De fet, un pilar fonamental és el contacte directe amb el cos: a través de tècniques de respiració, alimentació conscient, juntament amb dinàmiques que posen en joc els 5 sentits (gust, olfacte, oïda, tacte i vista).

 
En el curs de Mindfulness per a famílies també es realitza un treball artístic per afavorir l’expressió artística, lliure i relaxada, a més de promoure el silenci i la concentració mitjançant exercicis de relaxació, respiracions conscients, de sensacions…

 
Un altre punt important és el treball de la intel·ligència emocional: expressar com ens sentim, conèixer el ventall d’emocions i que totes elles són acceptables si sabem per què hi són. A través de metàfores, escenificacions, cançons… aprenem a calmar-nos i relaxar-nos, i a viure les emocions amb consciència.

 
Si estàs interessat a realitzar aquest curs tu i la teva família, o vols saber més informació, fes clic aquí!

 

Pots fer un curs de Mindfulness a Granollers, o també pots fer el curs de Mindfulness a Vic, on més t’interessi.

 

Descobreix tot el que pots aprendre quan treballem junts!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *